SEO

Be yourself, everyone else is already taken

Vergroot uw naamsbekendheid

Zorg voor relevante websitebezoekers

Word de autoriteit in uw branche

Wordt gevonden door uw doelgroep

Het design van uw website is prachtig, uw producten en diensten worden optimaal gepresenteerd maar bezoekersaantallen blijven achter? Het is een nachtmerrie voor elke ondernemer: de website waarin u veel tijd en geld in heeft geïnvesteerd bereikt niet de gewenste resultaten. Als ondernemer wilt u immers gevonden worden door uw doelgroep. Search engine optimization, ook wel SEO genoemd, biedt hierin uitkomst.

Door op een organische manier bezoekers naar uw website te trekken zorgt u voor een bezoekersstroom die ook daadwerkelijk interessant is voor uw onderneming. Uw producten en diensten zullen door zoekmachine optimalisatie aan de juiste doelgroep gepresenteerd worden.

Voordelen van SEO

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Voor iedere website of webshop geldt dat bezoekers die via organische zoekresultaten binnenkomen het meest rendabel zijn. Deze bezoekers waren op zoek naar het product, dienst of informatie die u aanbiedt. Dus hoe groter het aantal bezoekers die via organische zoekresultaten binnenkomen, hoe beter. Door Search Engine Optimization op uw website toe te passen vergroot u niet alleen het aantal bezoekers op uw website, u zorgt er ook voor dat deze bezoekers ook daadwerkelijk interessant zijn voor uw onderneming. Met een goede search engine optimization strategie kunt u uw bedrijf optimaal positioneren op de markt door de autoriteit binnen uw vakgebied te worden. Uw bedrijf staat tenslotte door zoekmachine optimalisatie bovenaan in de zoekresultaten.
Zoekmachine optimalisatie Optimalweb

Bereikt u de juiste doelgroep voor uw onderneming?

Het SEO fundament

Onder zoekmachine optimalisatie vallen alle werkzaamheden die u uitvoert om ervoor te zorgen dat uw website een hogere posities behaald binnen zoekmachines zoals Google, een enorm breed begrip dus! Al deze aspecten van Search Engine Optimization zijn onder te verdelen in drie fundamentele pijlers, te weten: Content en relevantie, Autoriteit en Techniek. Deze drie pijlers zullen optimaal met elkaar moeten functioneren om een hoge positie binnen Google te verdienen. Dit vergt veel inspanning en pas na enige tijd zal resultaat zichtbaar zijn. Daarbij geeft het focussen op slechts één pijler weinig tot geen resultaat.

3-pijlers-SEO Optimalweb Zoekmachine Optimalisatie

Content en relevantie

Content en relevantie SEO Optimalweb zoekmachine optimalisatie

In de hedendaagse zoekmachines is het de belangrijkste pijler van drie: Hoe uniek en waardevol is de content die u uw doelgroep aanbied. Google concentreert zich in recente jaren meer op kwaliteit dan kwantiteit waardoor het van groot belang is dat de content die u als ondernemer schrijft ook daadwerkelijk aansluit bij de bezoeker. Met alleen een goed geschreven stuk bent u er dus nog niet. Het duidelijk hebben van uw doelgroep waarvoor u schrijft en een zoekwoordenonderzoek houden is daarom een pré.

Daarnaast is het belangrijk om vooraf duidelijk te hebben voor wie u schrijft, waarom de bezoeker uw stuk wilt lezen, welk probleem u aan pakt, welke keywords u gebruikt uit het zoekwoordenonderzoek en welke titels u gebruikt. 

Autoriteit

SEO Autoriteit Optimalweb zoekmachine optimalisatie

De autoriteit van een website wordt voornamelijk bepaald door hoeveel websites linken naar een betreffende website en wat de kwaliteit en relevantie van die links is. Met andere woorden: is uw website relevant genoeg om naar toe te linken? Deze waarde wordt hedendaags vaak gemeten aan de hand van uw Domain Authority (DA), dit is een getal tussen de 1 en 100.

Uw Domain Authority hangt af van diverse factoren, onder meer hoe veel websites naar uw website linken en de kwaliteit van uw website. Geduld is bij deze pijler de sleutelwoord. Het verzamelen van externe links kan maanden soms jaren duren en wordt vaak ook als de lastigste pijler van zoekmachine optimalisatie gezien.

Techniek

Techniek SEO
De derde pijler heeft betrekking tot de technische staat waarin uw website verkeerd, ook wel on-site SEO genoemd. Hieronder verstaat men onder andere een snelle laadtijd, responsive design voor zowel mobiel als desktop, geen onnodige code, fijne leesbaarheid van de tekst en een veilige website omgeving. Maar ook de meta instellingen behoren tot deze pijler.

In veel gevallen wordt deze pijler als een van de lastigste beschouwd omdat technische kennis in veel gevallen niet aanwezig is.

On- en off-page SEO

Naast de drie pijlers kan er ook op een andere manier onderscheidt worden gemaakt in verschillende zoekmachine optimalisatie technieken. Zo is er on-page SEO en off-page SEO. On-page SEO zijn alle aanpassingen die u zelf kunt maken aan uw website en die u dus direct kunt beïnvloeden. Dit kunnen teksten, codes of zelfs afbeeldingen zijn. Off-page SEO zijn, zoals u wellicht al kunt raden, externe factoren waar u geen tot weinig invloed op heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan backlinks op andere websites of reviews. Ook in in dit geval zal voor een optimale vindbaarheid binnen zoekmachines aan de gang moeten worden gegaan met zowel on- als off-page zoekmachine optimalisatie.

On-page SEO

Onder on-page SEO factoren verstaan we alle onderdelen binnen een pagina om ervoor te zorgen dat de pagina zo goed mogelijk scoort binnen zoekmachines. Oftewel: On-page SEO is het optimaliseren van de content, autoriteit en techniek van een pagina om op nummer 1 te staan. On-page SEO bestaat uit honderden technieken om de website optimaal vindbaar te krijgen binnen zoekmachines. Enkele voorbeelden zijn hoge laadsnelheid, responsive design, H1 titels, gebruik van afbeeldingen en video’s, interne linkstructuur, meta-instellingen en een lage bounce rate.

Off-page SEO

Off-page technieken zijn technieken die niet onder uw eigen website vallen. Bij off-page SEO kunt u bijvoorbeeld aan linkbuilding denken. Evenals bij on-page search engine optimization zijn er vele technieken die van belang zijn om een hoge positie binnen zoekmachines te verkrijgen. Google Mijn Bedrijf zorgt er bijvoorbeeld voor dat uw bedrijf gevonden wordt op Google Maps. Off-page SEO neemt dusdanig veel tijd in beslag dat gewenste resultaten pas naar geruime tijd zichtbaar worden. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van zowel on- als off-page SEO kan er een hogere positie binnen Google bemachtigd worden.

SEO uitbesteden

Wij bouwen uw SEO fundering voor een #1 positie binnen Google!

Vaak kiezen bedrijven er voor om de vindbaarheid binnen Google zelf te verbeteren om kosten te besparen. Geheel begrijpelijk! In veel gevallen wordt echter niet het gewenste resultaat behaald omdat de kennis en expertise niet ter beschikking is binnen de organisatie of er simpelweg niet genoeg tijd voor is. Het resulteert in een verkeerde investering in zowel tijd als geld, en de website staat nog steeds op pagina 5 in de zoekresultaten. Wij adviseren dan ook om direct vanaf de start de hulp in te schakelen van een zoekmachine specialist. Kiest u er bijvoorbeeld voor om uw SEO te laten verbeteren door Optimalweb, dan kiest u niet alleen voor zekerheid in resultaat, maar ook voor een transparante werkwijze met een persoonlijk aanpak.
In het kader van leadgeneratie, zoekmachine optimalisatie en usability optimaliseren wij uw website!

Diensten

Website design

Conversie optimalisatie

SEO

Contact

KVK: 86624474

BTW nummer: NL004279378B06

© 2023 Created by Optimalweb | Privacyverklaring