Optimalweb heeft jarenlange ervaring op het gebied van funnels en conversies. Door te kiezen voor de conversie optimalisatie van Optimalweb zullen de bezoekers meer converteren naar klanten omdat wij stap voor stap kijken waar er steken zijn blijven liggen op uw website en in de customer journey. Met behulp van Google Analytics data analyse kan worden achterhaald waar bezoekers vast lopen en wat er beter kan. Zo blijven bezoekers geen bezoekers, maar gaan zij ook daadwerkelijk tot actie over op uw website!
❝Optimalweb heeft met haar kennis van zaken mij geholpen met het maken van een goed converterende website, zodat mijn bezoekers niet verloren gaan❞
De eerste stap van conversie optimalisatie is het stellen van doelen en het vaststellen van KPI's. Aan de hand verzamelde data kan een analyse worden gedaan. Op basis van deze analyses krijgen wij beter inzicht in de gebruikerservaring van uw website
Na de data analyse wordt een hypothese van de verbeterpunten gemaakt. Hoe kunnen problemen worden opgelost en wat is hiervoor de beste manier? Wat moet er wanneer worden getest. Op die manier kunnen wij controleren of dit uiteindelijk een positief effect heeft op de hoeveelheid conversies. De uitkomsten van stap 1 rangschikken we vervolgens op urgentie.
In deze stap worden de verbetervoorstellen doorgevoerd aan de hand van onder andere a/b testing. Hiermee testen we eenvoudig het effect van een bepaalde aanpassing ten op zichtte van de originele opzet. Er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen en kansen waar op ingespeeld kan worden.
Hebben de aanpassingen ook echt betere resultaten als gevolg? Klopt de hypothese? Op basis van de resultaten kunnen aanpassingen worden gedaan. Indien de aanpassingen niet de gewenste resultaten hebben behaald stellen we vervolghypotheses op.
© 2023 Created by Optimalweb | Privacyverklaring