Conversie optimalisatie

Meer winst onderaan de streep

Kosten efficiënt

Haal meer klanten uit bezoekers

Bezoekers blijven bezoekers

Uw vindbaarheid binnen zoekmachines is optimaal, er komen genoeg bezoekers op uw website. Advertenties op Google Ads en de sociale kanalen zijn ook een succes maar toch blijven converterende bezoekers naar klanten uit. Het maximale rendement uit uw bezoekers halen, ook wel conversie optimalisatie genoemd, zal hierin uitkomst bieden.

Optimalweb heeft jarenlange ervaring op het gebied van funnels en conversies. Door te kiezen voor de conversie optimalisatie van Optimalweb zullen de bezoekers meer converteren naar klanten omdat wij stap voor stap kijken waar er steken zijn blijven liggen op uw website en in de customer journey. Met behulp van Google Analytics data analyse kan worden achterhaald waar bezoekers vast lopen en wat er beter kan. Zo blijven bezoekers geen bezoekers, maar gaan zij ook daadwerkelijk tot actie over op uw website!

Optimalweb Webdesign Conversie optimalisatie

❝Optimalweb heeft met haar kennis van zaken mij geholpen met het maken van een goed converterende website, zodat mijn bezoekers niet verloren gaan❞

Wayney, eigenaar VIPA

Conversie optimalisatie in 4 stappen

Van bezoeker naar klant

  • Data analyseren

    De eerste stap van conversie optimalisatie is het stellen van doelen en het vaststellen van KPI's. Aan de hand verzamelde data kan een analyse worden gedaan. Op basis van deze analyses krijgen wij beter inzicht in de gebruikerservaring van uw website

  • Verbeterpunten categoriseren

    Na de data analyse wordt een hypothese van de verbeterpunten gemaakt. Hoe kunnen problemen worden opgelost en wat is hiervoor de beste manier? Wat moet er wanneer worden getest. Op die manier kunnen wij controleren of dit uiteindelijk een positief effect heeft op de hoeveelheid conversies. De uitkomsten van stap 1 rangschikken we vervolgens op urgentie.

  • Implementatie

    In deze stap worden de verbetervoorstellen doorgevoerd aan de hand van onder andere a/b testing. Hiermee testen we eenvoudig het effect van een bepaalde aanpassing ten op zichtte van de originele opzet. Er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen en kansen waar op ingespeeld kan worden.

  • Evalueren

    Hebben de aanpassingen ook echt betere resultaten als gevolg? Klopt de hypothese? Op basis van de resultaten kunnen aanpassingen worden gedaan. Indien de aanpassingen niet de gewenste resultaten hebben behaald stellen we vervolghypotheses op.

Twijfelt u?

U heeft een website maar u ziet niet de toegevoegde waarde van conversie optimalisatie in? Hieronder een aantal voorbeelden van CRO!
Optimalweb-conversie-optimalisatie

Voordelen conversie optimalisatie

Wij zijn pas tevreden wanneer u dat bent!

Kies voor Optimalweb en verzeker uzelf van 100% tevredenheid
Tevredenheidsgarantie
0 %

Haal het maximale rendement uit uw website bezoekers

In het kader van leadgeneratie, zoekmachine optimalisatie en usability optimaliseren wij uw website!

Diensten

Website design

Conversie optimalisatie

SEO

Contact

KVK: 86624474

BTW nummer: NL004279378B06

© 2023 Created by Optimalweb | Privacyverklaring